Facebook twitter
produkty regionalne produkty tradycyjne izba produktu regionalnego i lokalnego nasze kulinarne dziedzictwo

Wieprzowina - królowa polskich stołów

Czas trwania kampanii: 01.02.2022-30.06.2022

Miejsce trwania kampanii – cała Polska


Według danych Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z 2020 r. roczne spożycie wieprzowiny przez statystycznego Polaka w latach 2019-2020 zmniejszyło się o ponad 0,5 kg. W tym samym czasie o prawie 5% zwiększył się import do Polski mięsa i przetworów wieprzowych głównie z takich krajów jak Belgia, Niemcy czy Dania.

W sytuacji konkurencji na rynku polskim mięsa wieprzowego oraz produktów z mięsa wieprzowego wyprodukowanych w innych krajach, niekiedy w niższych cenach (Dania, Niemcy), jednym ze znaczących zagadnień by przekonać polskiego konsumenta do wierności dokonywania zakupu polskich produktów jest rozwijanie systemów jakości. Daje to szansę producentom – stabilność i opłacalność produkcji i konsumentom – pewność dokonywania zakupu produktów o gwarantowanej, wysokiej jakości. 

Jednocześnie w ciągu ostatnich lat nastąpiły widoczne zmiany w sposobie odżywiania Polaków. Znaczna część społeczeństwa przykłada coraz większą wagę do świadomego przygotowywania posiłków. Postępujące coraz wyraźniej zmiany w nawykach żywieniowych i oczekiwaniach konsumentów, nakierowanych na zdrowe, funkcjonalne żywienie, wymagają zwiększenia podaży jakościowych produktów masarskich. Temu zapotrzebowaniu często  nie jest w stanie sprostać branża gastronomiczna i turystyczno-hotelarska (HoReCa), której gestorzy nie znają rynku jakościowych wyrobów wieprzowych i nie potrafią wykorzystywać w dostateczny sposób lokalnych zasobów produktowych.

Z analizy sytuacji na rynku a także zachodzących i przyspieszonych pandemią zmian w preferencjach konsumentów szukających, zdrowych produktów wysokiej jakości wynika, że wielką szansę mają na rynku produkty wieprzowe najwyższej jakości, zwłaszcza potwierdzonej certyfikatami i wytwarzane w sprawdzonych, kontrolowanych warunkach, według sprawdzonych receptur.

Dlatego punktem wyjścia kampanii jest przekonanie nie tylko konsumentów bezpośrednich do spożywania polskiej wieprzowiny i jej przetworów.  lecz także – pośrednio – gestorów turystyki i sektora gastronomicznego do wzbogacania ich oferty o wysokiej jakości, certyfikowane produkty wieprzowe.

Z drugiej strony producenci mięsa i jego przetworów nie mają dostatecznej wiedzy jak uatrakcyjnić swoją ofertę, chociażby przez poprawę jakości poprzez przystępowanie do systemów jakości żywności i do nich także skierowane będą określone działania edukacyjne kampanii.

Celem kampanii jest promowanie polskiej wieprzowiny, utrzymanie poziomu sprzedaży oraz konsumpcji krajowej  wieprzowiny oraz zwiększenie  świadomości i wiedzy wśród konsumentów (poprzez działania mające na celu informowanie o jakości i cechach/zaletach mięsa wieprzowego, w tym o systemach jakości).

Kampania będzie miała charakter promocyjno-edukacyjny.

W kampanii podkreślać będziemy:

• Certyfikaty dają gwarancję jakości i tradycji

• Produkty certyfikowane, zwłaszcza w systemie JT to sprawdzony i tradycyjny proces wytwarzania produktów wieprzowych, naturalne składniki i prawdziwie polski tradycyjny smak

• Podnoszenie jakości polskiej wieprzowiny i jej przetworów w całym łańcuchu dostaw. Utrwalanie przekazu informującego, że polska wieprzowina jest produktem zdrowym, wysokojakościowym i godnym zaufania.

 

Działania zaplanowane w kampanii:

  1. Artykuły sponsorowane, reklama prasowa
  2. Reklama internetowa
  3. Materiał promocyjny TV (spot, felieton, lokowanie produktu)
  4. Udział producentów w pokazach, targach
  5. Konferencja dla mediów
  6. Rozwinięcie i aktualizowanie strony www
  7. Działania polegające na wprowadzaniu nowych informacji nt. mięsa wieprzowego i produktów wieprzowych ze znakiem JT
  8. Druk plakatów na wydarzenia promujące polską wieprzowinę
  9. Wydanie numeru specjalnego magazynu o tematyce promującej polską wieprzowinę
  10. Wydanie albumu „Sto lat polskiego stołu”
  11. Działalność Biura Prasowego Kampanii – przez 5 m-cy; informowanie mediów o walorach polskiej wieprzowiny, o udziale w pokazach, dostarczanie dokumentacji zdjęciowej.

   

Wydarzenia podczas kampanii:

 

Konferencja dla mediów na Targach Wino w Poznaniu

 

Konferencja dla mediów na Targach Wino w Poznaniu

 

Konferencja dla mediów na Targach Wino w Poznaniu

 

Degustacja produktów wieprzowych na konferencji dla mediów

 

Udział producentów na targach Euro Gastro w Nadarzynie

 

Udział producentów na targach Euro Gastro w Nadarzynie